Login:
Heslo:
 
Reklama: Wifi Analyzer Užitečná aplikace pro Androida
Dieta & fitness
Hledat
Navigace: fitnessbodyrock > Cvičení doma & jeho výhody /Workout at home & its > Jak tedy vlastě začít? co jíst? kdy a kolik?

Jak tedy vlastě začít? co jíst? kdy a kolik?

Ahoj všem co jste se právě rozhodli jít do toho-změnit nejen vzhled a stravování ale i celý životní styl.
Začneme stravou,ta je základem pro vaše cíle,strava tvoří 80% všeho-zbytek,20% je cvičení! DŮLEŽITÉ! mít svůj cíl proč začít se změnou.Ten můj je za 1.) BÝT ZDRAVÁ za 2.) VYPADAT CO NEJDÉLE DOBŘE  za 3.) BÝT VZOREM SVÝM DĚTEM (o to jednodušší to pak budou mít oni)

DŮLEŽITÉ JÍST KAŽDÉ 3 HODINY PO MALÝCH PORCÍCH!

Tak tedy strava: než začnu jíst,zeptám se sama sebe kde mám bílkovinu,kde mám vlákninu,kde sacharidy.Budu dávat příklady pro lepší pochopení.
1 jídlo dne by mělo být hlavně kompletní,nic nevynechávat.Příklad mé snídaně:Hned jak vstanu uvařím si dobrý zelený čaj a vypiju než začnu jíst-tzv.si nakopnu metabolismus a tělo je připravené dobře spalovat.Plátek celozrného chleba(né brzdu pod kolo vlaku,haha :-) ale opravdu plátek cca 10g,zamažu dirky v chlebu ramou,dám 4 plátky drůbeží kvalitní šunky a plátek 20% sýra.Ty mazací sýry nepoužívejte,jsou vesměs náhražkami a se sýrem to nemá pranic společného.A nezbytná zelenina nebo ovoce.Zeleniny by mělo být cca dvě pokrájené hrsti a je jen na vás co zvolíte-jako příklad:1 rajče,1 paprika,kousek okurky.Kombinovat cokoli a jakkoli,hlavně zeleninu papat,důležitá ve vaší stravě,zaplní žaludek,podporuje trávení,nemluvě o vitamínech a minerálech tolik důležité pro celodenní výkon.Dávám si každé ráno šálek kávy bez cukru(ani umělý-je dá se říct, zdraví nebezpečný!!!) a doliji odtučněným mlékem.Příklad svačiny:odtučněný jogurt,do jogurtu nějaké ovoce-třeba jablko na kostičky,lžičku mleté skořice,pol.lžíci směsy semen(dýně,sezam,goja,slunečnice-semena nahrazují tuk v jogurtu)řapíkatý celer cca 1 klas a někdy lžičku dobrého medu.Příklad oběda:Pokud jsem si zrovna zacvičila,dám si hrst těstovin z tvrdé pšenice,semolinové a celé jedno kuřecí prso osmažené na olivovém oleji a dušenou zeleninu na cibulce se zázvorem a žampióny-najdete v receptech.Příklad druhé svačiny:Velká hrst čerstvého špenátu,hrstka rukoly,sherry rajčátka,cca 6ks,jednu malou konzervu tuňáka ale ve vl.šťávě,5ks oliv,pol.lžíce semen,půlku avokáda(luxus při hubnutí) ,červenou papriku a zakapu si nějakou pálivou omáčkou-trošku.Mám moc ráda "Chilli Sauce Extra Hot" pálivé podporuje trávení a spalování tuků.Příklad večeře:Dušená brokolice v páře,4 vařená vejce ale jen 1 žloudek-je v receptech.Obojí je plné všeho co potřebujete a bez tuků.

Možná se vám bude zdát,že je toho na jednoho člověka hodně,NENÍ! tohle není dieta,je to životní styl,ktererý když si osvojíte,máte vyhráno-ŽÁDNÝ JO-JO EFEKT!!!! Vemte rozum do hrsti,přemýšlejte,česká kuchyně byla hlavně pro těžce pracující národ,který už dávno těžce nepracuje(na poli od soumraku do úsvitu,v Kolbence :-) Dnes se více sedí a více žere,je třeba přizpůsobit se jiné době,dříve se hlavně všude chodilo pěšky,dnes si vozíme zadky,když těžce nepracujete tak proč jíst jako dřevorubec????Důležitá je velikost porcí,bílkoviny by mělo být o velikosti dlaně pro ženu,muži dvě dlaně,zeleniny dvě plné hrsti a přílohy jako brambory,čočka,těstoviny atd.,do jedné hrsti pro ženy a dvojnásob pro muže.

Cvičení není mučení,většinou je to o přístupu k němu.Hodně lidí než vůbec něco začne dělat,si jako první představí jaká to bude dřina a hned to vzdá a u představ zůstane-ani nezkusí.
Já cvičím 5x v týdnu 10 až 20 minut ale spíše si dávám mé oblíbené 12 ti minutovky.Je to rychlé,nezabere to čas a každý kdo jen nehledá výmluvy proč to nejde musí uznat,že mnohem víc času pročumí kolem a hlavně na TV. Je úplně jedno v kterou hodinu nebo kde,když opravdu chcete,jste rozhodnuti začít o svém těle a vůbec o sobě přemýšlet,čas si najdete-10minut nic není.Pokud se do toho dáte ,nečekejte vyditelné  výsledky za týden,ty budete nejprve cítit,po 14 dnech už je i uvidíte na oblečení a po 3 měsících se začnete i tvarovat do postavy kterou si zasloužíte :-)

JE SUPER CÍTIT SE DOBŘE,NEBÝT UŽ V POLEDNE UNAVENÁ , MÍT ENERGII PRO DĚTI A SVŮJ PROTĚJŠEK.UŽ PŘI ZMĚNĚ JÍDLA SE BUDETE CÍTIT O 100% LÉPE A TO JE DŮLEŽITÉ PRO CVIČENÍ,NÉ?

Komentáře

[1]zorroVloženo 09.06.2012 09:21
Ahoj Ágnes :-) co káva mužu ji pít, nebo kolik ji mužu vypít
reakce: [2]
[2]Martina (admin)Vloženo 09.06.2012 11:13
[1] Ahoj Zorro :-) ráda Tě tu "vidím"
Kávaje nejen dobrá ale i zdraví prospěšná-nemluvě o spalování tuků po kávě,tak tedy před tréninkem určitě!a velkou :-) samo že bez cukru a odtučněné mléko!!!
Hezký den a děkuji za komentář.
Martina:)
[3]NikčaVloženo 20.07.2012 14:18
Ahoj :) Nevadí, když každé ráno jím bud ovesné vločky nebo corflakes s mlíkem ?
reakce: [4]
[4]Martina (admin)Vloženo 20.07.2012 15:23
[3] Ahoj Nikčo,ovesné vločky je dobrá volba ale ty flakes bych zařadila jen vyjímečně,je v nich dost cukrů a to zrovna těch co nepotřebujeme.Ovesné vločky jsou prostě nejlepší volba-kaše,do jogurtu atd.
Měj se hezky
Martina:)
[5]UUQjbniZpyEZlmDFVloženo 09.08.2012 02:21
Vetsinou ma kazdy vyrobce svuj prraogm, ja mam jeste starou Spiritku, pouzivam prraogm Smartpix. Soused ma Paradajmku a ma Cerlink. Co pouziva Animaska nevim, ale urcite to budou mit na strankach. Stahnout se to asi neda, minimalne ne ten smartpix, je k tomu takova krabicka, ktera se musi pripojit ke komplu. Vyhoda je, ze to umi stahovat i glukometr. 0
[8]H.Vloženo 27.10.2012 14:27
ahoj chtěla bych se zeptat, myslíš si, že je dobré se vyhýbat sacharidům a tukům ? Skládám si jídelníčky na stobklub a sacharidů mám mít 144 g a tuků 44g. většinou tuky naháním tím, že si do zeleninového salátu dávám olivový olej a nebo jím víc oříšku, nebo prostě do jídla dám víc tuků než bych chtěla a sacharidy zase naháním že jím přílohy jak na oběd tak na večeři .. snažím se teda zhubnout a vyrýsovat, ale dělám to takto už nějaký pátek a ani shozená kila ani svaly :D Cvičím zhruba 4 až 6 týdně hodinu nějaká videa - Bob harper nebo od Shaun T 40 min + posilovací cviky doma s cínkama. prosím odpověz mi na můj blog, díky!!
kids-october-of-2012.blogspot.cz
reakce: [9]
[9]Martina (admin)Vloženo 13.12.2012 16:48
[8] ahoj,omlouvám se za prodlení v odpovědi.Byla jsem stále na cestách a pak stěhování......
Jinak to co děláš je velice dobré,není co dodat.Přeji Ti uspěchy v tom co děláš a pokračuj.Chtěla jsem odpovědět na Tvůj bloček.....nejde to :-(
Měj se moc hezky a buď fit.
[10]DavidVloženo 13.02.2013 22:47
zdravím, dělám kulturistiku aktivne asi rok, můžu kulturistickou stravu nechat?
reakce: [11]
[11]Martina (admin)Vloženo 14.02.2013 15:18
[10] Určitě,patří mezi ty dobré!Přeji hodně úspěchů
Martina:)
[12]MartinaVloženo 03.03.2013 20:42
Ahoj, chtěla bych začít se cvičením doma, protože fitko je pro mě dost časově i finančně náročné. Akorát si vůbec nevím rady čím mám začít, jakými cviky které tu máš a tak. Nemohla by si mi prosím poradit jak vlastně začít se cvičením? Moc děkuju, měj se hezky

Martina
reakce: [13]
[13]Martina (admin)Vloženo 06.03.2013 23:58
[12] Ahoj Martino,tak to jsi na těch dobrých stránkách :-)
Můžeš začít jakýmkoliv videem,jsou všude popisky i vysvětlivky pro začátečníky.Přeji Ti hodně úspěchů ve fitness.
Martina:)
[14]IvetaVloženo 13.10.2013 03:31
Moc se mi líbí Tvoje stránky. Měj se fajn. Iveta
reakce: [15]
[15]Martina (admin)Vloženo 21.11.2013 21:04
[14] Ahoj Ivet,moc děkuji.V příštím týdnu jsem tu zpět a bude nové cvičení i jídelníček.
Měj se fajn
Martina:)
[16]SandraVloženo 23.03.2014 21:15
Ahoj Martino,
Na tyhle stránky jsem narazila úžasnou náhodou a jsem přímo nadšená! Jednoduše a liddsky vše vysvětleno a popsáno! Fakt super web! Děkuju:+)
[17]KarelVloženo 20.05.2014 23:23
Ahoj Martinko. Tyto stránky se mi líbí ale nevím, zda-li si je ještě mohu v 62 letech dovolit, tedy to cvičení už nemám tolik síly co dřív a k tomu jídlu není toho nějak moc za den, já jím jen dvakrát denně a málo je dobré i svačit? Děkuji a přeji hezký večer Karel
reakce: [18]
[18]Martina (admin)Vloženo 25.05.2014 19:55
[17] Karle je velice důležité jíst několikrát denně,ale v malých porcích.To proto,aby si tělo nezačalo takzvaně syslit.Jídlo 4-6 krát denně je vpořádku.
Martina:)
[19]MajdaVloženo 13.11.2014 09:40
Ahojky, tvé stránky jsou super. koukám je čas začít. Z fitka mám poraněny křižák myslíš,že mužu pomalinku začít. to cvičení Workout mi přijde super. je mi 38.papa Majda
[20]DanaVloženo 15.11.2014 15:33
Ahoj Martino,mám 67 let a chci se zeptat-asi není moc dobré co dělám,prostě jím 3krát denně,celkem zdravě,moje poslední jídlo je před 5 hodinou odpoledne,ale večer si nachystám mísečky s ovocem a zeleninou a všechno to do sebe naplácám u televize,cítím se dobře chodím na procházky venčit psa,mám nemocné klouby,v jednom koleni mám endoprotézu,no ale je mě dobře
[21]RomanVloženo 02.04.2015 11:53
Ahoj docetl sem se na netu o cervech ze SOU výborný protejny na nárůst a výživu svalové hmoty . Nechcu do sebe řvát chemie co si o tom myslis NB kobylky doporučuje to ikuchar
reakce: [22]
[22]Martina (admin)Vloženo 01.05.2015 08:13
[21] Ahoj Romane,vřele doporučuji.Je to opravdu čistý protein ale nejsem si jistá kolik stojí,myslím si ,že pokud protein v tomto složení budeš jíst pro nárůst svalové hmoty,bude to drahé.Jinak moučný pražený červ je velice chutná záležitost.PŘEJI HODNĚ ÚSPĚCHU PŘI SPORTU.
Martina :)
[23]TerezVloženo 21.07.2015 09:46
Ahoj, potrebovala bych poradit. Jsem alergicka na 95% ovoce a zeleniny. Cim ji nahrazovat? Co vlastne jist cele dny nebo k svacinam? Moc si rady se mnou nevi ani vyzivovi poradci. Dekuji moc uz ted!
reakce: [24]
[24]Maretina (admin)Vloženo 21.07.2015 10:38
[23] Ahoj Terko,v tomto případě bych potřebovala spíše vědět,co Vám nevadí,co můžete jíst.Potom se spolu pokusíme sestavit jídelníček.Moc děkuji za dotaz.
Martina:)
[25]PetraVloženo 05.08.2016 06:53
... ahoj zdravím všechny. Můžu mít skromný dotaz? Chodím večer (výjimečně ráno) běhat (3-4km). Do teď ale nevím co jíst před a po běhání. Můžete mi poradit. Díííky.
reakce: [26]
[26]Martina (admin)Vloženo 30.10.2016 09:17
[25]
Ahoj Petro,před běháním doporučuji dvě hodiny nic nejíst,takže ty dvě hodiny před,si dej to,co jiš obvikle.Ale ihned po běhání třeba energ.tyčinku s vysokým obsahem proteinů a pak se normálně najíst.Jídlo by mělo obsahovat jak sacharid,tak bílkovinu - a té hodně,víc než sacharidů,hodně vlákniny- zelenina.
 
© fitnessbodyrock.zacit.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma