Login:
Heslo:
 
Reklama: Wifi Analyzer Užitečná aplikace pro Androida
Dieta & fitness
Hledat
Navigace: fitnessbodyrock > Cvičení doma & jeho výhody /Workout at home & its > PŘETRÉNOVÁNÍ-NOČNÍ MŮRA!!!!

PŘETRÉNOVÁNÍ-NOČNÍ MŮRA!!!!

Myslíte si, že vás se to netýká? Že je to nějaký nepříjemný vedlejší efekt náročného tréninku u vrcholových sportovců? Jste na omylu – přetrénování hrozí především amatérským sportovním nadšencům, kteří si rádi „dají do těla“. Nemají za sebou profesionální týmy s biochemickými laboratořemi a dalšími vymoženostmi současné sportovní vědy. Zátěž a odpočinek při sportu mají svá jasně daná pravidla a pokud se jimi neřídíte, koledujete si o vážný zdravotní problém.

Co z toho vyplývá?
Především dochází ke zpřesnění poněkud všeobjímajícího pojmu „přetrénování“ na medicínský název, „syndrom získané intolerance na trénink“ . Ten jasně popisuje, co se s postiženým sportovcem stane - tělo přestane tolerovat trénink.  Jakákoliv snaha o zátěž se míjí účinkem a stav jenom zhoršuje.
Poslední výzkumy také jasně ukazují, že se nejedná jen o funkční poruchu, pouhou únavu nebo narušení řídících procesů, nebo dokonce jen vyčerpání sacharidových zdrojů, jak se ještě občas mezi sportovci traduje, ale významné poškození svalové hmoty. Porušení „silových“ částí svalového vlákna je obrazem toho, co všichni přetrénovaní dobře znají – dramatické a v daném období neřešitelné ztráty síly
.
Já sama tím právě procházím a nikomu to nepřeju!!! Měla jsem pocit,že už nemusím ani odpočívat ,hodně mě tréninky baví ale teď cca 14 dní jsem úplně mimo,to vám na psychice nepřidá,v noci se několikrát vzbudím a jdu se převléknout jak se potím.Pak je tu další problém a to je přejídání a únava.Já jsem unavená hned jak se vzbudím-haha :)

Jak poznáte, že se to týká právě vás?
Příznaků, jak rozpoznat syndrom přetrénování se uvádí v literatuře celá řada, proto vybírám jen ty nejobvyklejší.
• odkrytí nedostatků v rychlosti, obratnosti, síle či technice
• strach ze závodů či tréninku
• vyhledávání náhradních aktivit
• nechutenství nebo naopak nadměrná chuť k jídlu
• poruchy spánku (spavost i nespavost)
• klidové a zejména noční pocení
• zvýšená nemocnost
• pocit vnitřního napětí, deprese
.
Jak z toho ven?
Vše záleží jen a jen na vás. Vše co musíte udělat, je dodržování několika základních principů při budování svalové hmoty: kvalita před kvantitou, jíst dostatek sacharidů, bílkovin a tuků, mít dostatek odpočinku atd.
Pokud cítíte že se něco děje,zamyslete se nad tím dřív,než bude pozdě.
Mějte se fain a buďte fit!

Martina :)

 


Komentáře

[1]TLkWbFxrsiIFFpjwCVloženo 02.03.2012 14:25
Ambiced každe9ho pise1lka je, abya0jehoa0textůma0byla věnove1na ne1ležite1 pozornost což se mi v tomto předpadě šeredně poštěstilo v medře haovcvrte9.a0Tedmto děkuji Vašed MALc9 opravě. Počedte1ned stre1nek nened opravdu mou silnou stre1nkou. Takže rekapitulace: Lips Tullian me1 opravdu 51 dedlů (předliš jsem věřil padese1tce v rohu poslednedho pokračove1ned, což měa0vůbec neomlouve1). Černfd Filip me1 8 dedlů. 6 vyšlo v Mlade9m světě, 1 v samizdatu,a0posledned nedokončenfda0měl premie9ru až v probedrane9 knize (tytoa0dva dodatky paradoxněa0nereflektuje doslov). Omlouve1m se a hluboce koředm. Za trest letošned tučne9 pre9mie z Komikse1ria věnuji na dobročinne9 fačely. Ještě několik pozne1mek: 1) Mrhe1ned papedrem se může ekonomicky vyplatit. Za tlustšed knihu jsou lide9 ochotni obecně vedc zaplatit (i když sea0po pečlivějšedm prohle9dnuted může uke1zat, že titul me1 řadua0pre1zdnfdch stre1nek) to je můj ne1zor. 2) Proble9m s lučištnickfdm prohnutedm tenkfdch ve1zanfdch velkoforme1tovfdch publikaced nezne1m u kvalitně zpracovanfdch titulů a při šetrne9m zache1zened takovfd efekt nehrozed. 3) Opravdu doufe1m v dalšed vyde1ve1ned Ke1jovfdch komiksů těch zne1mfdch i (polo)zapomenutfdch. Nečeke1m objevened že1dne9 třeted Muriel, ale různe9 kratšed/okrajovějšed věci z časopisů si klidně doke1žu představit ve zcela nove9 souborne9 knedžce.
[2]AndreaVloženo 27.09.2013 06:36
Ahoj chci se sebou něco udělat,přečetla jsem si úvod a příjemně se náladila.Píšeš jen 12.minut cvičení.Pak koukám na videa a jsem v háji.Nemám ani to vybavení.Bohužel dělám v kolbence a jsem v podnájmu takže peníze trochu chybí.cvičení je víc jak 25.minut.no u mě snaha byla,tak holt musím začít dietu. :(
 
© fitnessbodyrock.zacit.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma